środa, 17 lutego 2010

Bułeczki z Parker House Hotel

W oczekiwaniu na chleb piekę bułeczki:) I to wyjątkowo puchate. Cieszę się, że ten przepis wypatrzony u Doroty z Moich Wypieków w końcu doczekał się swojej realizacji. Uformowane bułeczki - może nie do końca tak jak podaje przepis, ale tu w końcu chodzi o smak a nie wygląd - umieściłam w dwóch keksówkach wyłożonych papierem do pieczenia i w ten sposób piekłam. Według mnie najlepsze z dżemem i białym serkiem.



Składniki:
  • 1¼ łyżeczki drożdży instant lub 10 g świeżych (dałam świeże)
  • 175 ml letniego mleka
  • 30 g płynnego masła
  • 1 łyżka cukru
  • 1 jajko
  • 280 g mąki pszennej (dałam przynajmniej 50g więcej, bo ciasto za bardzo się kleiło)
  • 1 łyżeczka soli
Dodatkowo
  • 15 g płynnego masła do posmarowania
Sposób przygotowania

Drożdże rozpuścić w połowie mleka, odczekać 5 minut. Resztę mleka rozmieszać z 30 g masła, cukrem i jajkiem. Mąkę wymieszać z solą, dodać rozpuszczone drożdże i resztę składników. Zagniatać, aż powstanie gładkie, miękkie i elastyczne ciasto. Odstawić do wyrośnięcia na 1,5 h (do podwojenia objętości). Ciasto rozwałkować na prostokąt o wymiarach 20 x 40 cm. Prostokąt pociąć na 4 paski o szerokości około 5 cm. Każdy z pasków podzielić na 4 części. Powstanie 16 małych prostokątów. Powierzchnię każdego posmarować płynnym masłem, złożyć na pół posmarowaną powierzchnią do środka, ale nie całkiem dokładnie, lecz tak by na powierzchni odstawał kawałek około 1 cm. Kawałki układać na blaszce dość luźno jeden za drugim, opierając następny na tym wysuniętym 1 cm. Przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia jeszcze na 30 minut. Całość posmarować masłem. Piec 15 - 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 220 st. C.

Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz