wtorek, 5 maja 2009

Chleb serowo - cebulowy..Jego ulubiony

Chciałam zrobić ulubiony chlebek Mojego Mężczyzny czyli ten, jednakże brakło mi trochę mąki polecanej w przepisie oraz mleka. Poszperałam zatem w szafkach kuchennych i wynalazłam zamienniki. I przy ich pomocy upiekłam taki chlebek. Tym razem za formę posłużył mi garnek rzymski, do którego włożyłam uformowany bochenek, zaniechując uprzednio stosowanej "metody bułeczkowej". A chlebek wyszedł jak zwykle przepyszny:)


Składniki
  • 350 g mąki pszennej
  • 150g mąki sitkowej
  • 2 średnie cebule (dałam czerwoną i białą)
  • 2 łyżki oliwy
  • 20 g drożdży świeżych
  • 330 ml ciepłej wody
  • 4 łyżki mleka odtłuszczonego w proszku
  • 150 g startego sera Gouda
  • 1/2 łyżeczki soli
Sposób przygotowania

Cebule obrać i drobno pokroić. Na patelni rozgrzać oliwę, dodać cebule. Poddusić ok. 10 minut na małym ogniu, aż zmiękną. Mąki oraz sól wymieszać w misce, następnie dodać większość sera i cebuli. W filiżance wody rozrobić drożdże. W reszcie wody rozprowadzić mleko w proszku. Miksturę dodać do mieszanki mącznej wraz z rozpuszczonymi drożdżami oraz oliwą. Zagnieść ciasto. Ciasto powinno być gładkie i elastyczne, nie może być ani twarde ani zbyt klejące - w razie potrzeby należy dodać łyżkę płynu lub mąki. Uformować kulę, posmarować ją oliwą lub olejem i przykryć folią. Odstawić na 1 h do wyrośnięcia. Z wyrośniętego ciasta uformować bochenek (swój wypiekałam w garnku rzymskim, wcześniej wymoczonym, wysmarowanym oliwą i wysypanym otrębami), włożyć do przygotowanej formy, zrobić w bochenku wgłębienie, które nadziać resztą farszu serowo-cebulowego. Zasklepić. Na wierzchu dekoracyjnie rozłożyć paski sera. Przykryć pokrywką i odstawić do wyrośnięcia na 40 minut. Przykryty garnek wkładamy do zimnego piekarnika, nastawiamy temperaturę na 190 st. C i pieczemy ok. 40 minut. Gdy piekarnik osiągnie żądaną temperaturę ściągamy pokrywkę. Chlebek można oczywiście wypiekać bez pokrywki.

Kliknij na obrazku aby powiększyć



Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz