poniedziałek, 18 maja 2009

Prosty chlebek na drożdżach z dodatkiem miodu

Przepis na ten chlebek wypatrzyłam na etykietce opakowania po mące pełnoziarnistej. Zabrałam się za jego zrobienie ok. 20, a teraz czyli przed północą już połówka bochenka znikła, bo mój domowy głodomor się nim odpowiednio zajął. Nawet nie dał biedakowi dobrze ostygnąć...ale podobno pyszny wyszedł. Zatem polecamy!



Składniki na 2 bochenki (sama zrobiłam z połowy porcji, bo miałam za mało drożdży)
  • 400g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 600g mąki pszennej
  • 600 ml wody
  • 50g świeżych drożdży
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka miodu (sama dałam sporą łyżeczkę przy jednym bochenku)
Sposób przygotowania

Drożdże rozprowadzić w letniej wodzie. Wszystkie składniki połączyć, zostawiając trochę mąki pszennej na później. Wyrobić ciasto przynajmniej przez 5 minut i dodawać resztę mąki. Ciasto będzie się troszkę kleić do rąk i blatu - i tak powinno być według przepisu:) Odstawić przykryte do wyrośnięcia na ok. 30 minut. Odgazować ciasto, uformować dwa bochenki i wyłożyć na papierze do pieczenia. Przykryć i odstawić na następne 30 minut. Naciąć, posmarować wodą lub mlekiem. Piec w nagrzanym do 220 st C piekarniku (200 st C z termoobiegiem) przez ok. 30 minut. Ja po połowie czasu nakryłam bochenek folią, bo dość szybko się zarumienił.

Kliknij na obrazku aby powiększyć



Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz