niedziela, 14 czerwca 2009

Chleb serowo-cebulowy nr 1

T. uwielbia chlebki serowo-cebulowe, zatem dziś podjęłam się eksperymentu, aby wyczarować taki chlebek z automatu. I wyszło cudo:) Chlebek jest przepyszny zatem polecam go Wam gorąco!



Składniki na bochenek kilogramowy
  • 250ml wody (zwykła kranówka)
  • 130ml odtłuszczonego mleka (użyłam mleka 0%)
  • 540g mąki pszennej (z braku białej chlebowej)
  • 60g mąki pełnoziarnistej
  • 80g startego sera szwajcarskiego, dodatkowo trochę do posypania na wierzchu
  • 1 i 1/2 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 i 1/2 łyżeczki drożdży instant
Dodatkowo
  • średnia cebula + 2 szczypiorki z cebulką - wszystko drobno posiekane podduszone na 1 i 1/2 łyżki oleju rzepakowego
Uwagi
*łyżeczka = 5 ml
*łyżka = 15 ml

Sposób przygotowania

W brytfannie automatu umieszczamy wszystkie składniki w podanej kolejności. Podduszone cebulki po ostygnięciu dodajemy wraz z płynami. Ustawiłam program podstawowy (3:25 h), najmocniejsze wypieczenie skórki. Kiedy chlebek wyrósł posypałam wierzch startym serem.

Uwagi
Mój przepis oparłam na recepturze Chilli & Cheddar Cheese Bread, dołączonej do mojej maszyny do wypieku pieczywa. Zamiast chilli jest cebulka, zamiast cheddara - szwajcar.

Kliknij na obrazku aby powiększyć



Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz