wtorek, 23 czerwca 2009

Ziołowo-serkowe supełki

Dziś miałam smaka na domowe bułeczki. Takowe wynalazłam na blogu Tatter - i powiem Wam szczerze, że te bułeczki są rewelacyjne, puszyste, mięciutkie i tak przyjemnie pachną dzięki domieszce serka i ziół. A do tego ten kształt:) Zachęcam do wypróbowania tego przepisu.

Przepis podaję za Tatter
Składniki
  • 4 łyżki serka (ricotty, mielonego twarogu, kremowego)
  • 225g wody
  • 450g białej pszennej mąki chlebowej
  • 1 łyżeczka drożdży instant
  • 3 łyżki mleka w proszku
  • 2 łyżeczki ulubionych suszonych ziół (np. oregano, tymianek)
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżeczki brązowego cukru
  • 2 łyżki miękkiego masła
Sposób przygotowania

Serek wymieszać z wodą, dodać pozostałe składniki. Zagnieść gładkie, sprężyste ciasto o delikatnie luźnej konsystencji. Zostawić do wyrośnięcia na godzinę. Następnie podzielić je na 12 części (67-70g) i z każdej uformować wałek (ok. 25cm długości). Z wałków "wiązać" supełki i układać je na wysmarowanej olejem blasze. Zostawić do wyrośnięcia na 30 minut. Posmarować je oliwą z oliwek lub rozmąconym jajkiem i piec w piecu rozgrzanym do 220 st. C ok. 20 minut.

Moje notatki

Użyłam serka twarogowego termizowanego ziołowego + pomidorowego z bazylią (z Biedronki) o łącznej wadze ok.150g.
Musiałam podsypać trochę więcej mąki.

Użyłam mąki pszennej ciemnej chlebowej. (Mój nabytek z czeskiego Tesco:)

Z tej ilości ciasta wyszło mi 15 supełków o wskazanej wadze przed pieczeniem.
Piekłam znacznie krócej niż podaje przepis, a bułeczki i tak bardzo się wypiekły.
Użyłam pergaminu zamiast smarować blachę olejem.
Same bułeczki posmarowałam jajkiem i obsypałam ziarnem sezamu.


Kliknij na obrazku aby powiększyć



Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz