niedziela, 5 lipca 2009

Chleb serowo-cebulowy 2

Kolejny chlebek serowo-cebulowy. Przy jego robieniu korzystałam z miarek "cup", które zakupiłam w Netto - fajny i niedrogi metalowy zestaw 4 miarek, z których wygodnie się korzysta. Zastosowałam też nową kombinację mąk. Przepis oryginalny wynalazłam tutaj.


Składniki na bochenek kilogramowy
  • 1/3 cup wody
  • 2/3 cup mleka
  • 1 jajko
  • 1/2 średniej cebuli + szczypiorek z jednej cebulki - wszystko drobno posiekane podduszone na łyżce masła
  • 1 cup mąki pszennej ciemnej chlebowej
  • 1 i 3/4 cup mąki luksusowej
  • 1 i 1/4 cup mąki pełnoziarnistej
  • 1 i 1/3 cup startego sera - mieszanka sokoła i goudy (odłożyłam trochę do posypania)
  • łyżeczka soli
  • 1 i 1/2 łyżeczki drożdży instant
Uwagi miarkowe
1 cup = 250 ml
1/2 cup = 125 ml
1/3 cup = 80 ml
1/4 cup = 60 ml
łyżeczka = 5 ml

Sposób przygotowania

W brytfannie automatu umieszczamy wszystkie składniki w podanej kolejności. Podduszoną na maśle cebulkę i szczypiorek dodajemy wraz z płynami. Ustawiłam program podstawowy (3:25 h), średnie wypieczenie skórki. Kiedy chlebek wyrósł posypałam wierzch resztą startego sera.

Kliknij na obrazku aby powiększyć



Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz