sobota, 27 marca 2010

Chleb 100% pszenny razowy ze śliwką z automatu

Przepis na chlebek znalazłam w książeczce dołączonej do mojej maszyny do chleba. Od siebie dorzuciłam suszone śliwki, bo lubię tego typu dodatki w razowym pieczywie. Chlebek wyrabiał automat, na końcu jedynie przełożyłam ciasto do zwykłej foremki i w takiej formie upiekłam ten bochenek. Smaczny, choć jak to z takimi pszennymi razowcami bywa, trochę za suchy na mój gust, dlatego jadłam go w formie tostów. Wtedy niczego mu nie brakuje, a do tego te soczyste śliwki.


Składniki na bochenek 750g
  • 360ml wody
  • 1 łyżka oleju roślinnego
  • 500g mąki pszennej razowej (drobno mielona)
  • 2 łyżki odtłuszczonego mleka w proszku
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka cukru (zastąpiłam syropem z agawy, który dałam razem z wodą)
  • 1 łyżeczka drożdży instant
  • garść suszonych śliwek, namoczonych we wrzątku, pociętych na mniejsze kawałki

Sposób przygotowania

Składniki wkładamy do brytfanny automatu w podanej kolejności. Nastawiamy wielkość chleba średnią, wypieczenie skórki - dałam najmocniejsze. Program do wypieku chleba razowego. Śliwki dodajemy po upływie około godziny od nastawienia programu, gdy urządzenie daje ku temu sygnał dźwiękowy. W połowie ostatniego rośnięcia przełożyłam chlebek do małej keksówki, dałam podrosnąć. Piekłam 40minut w 200 st.C.

Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz