niedziela, 21 marca 2010

Chleb pszenny razowy z ziarnami

Bardzo lubię swój automat do wypieku i wyrabiania ciasta drożdżowego. Kiedy nie mam za wiele czasu na zabawy z mąką to właśnie on 'odwala' za mnie całą robotę. Dziś chlebek przygotowany w jednym z takich zajętych dni. Chlebek się robił, a ja mogłam zająć się innymi sprawami. Przepis pochodzi z mojej książki dołączonej do maszyny do chleba.


Składniki na bochenek kilogramowy
  • 380ml wody
  • 1 i 1/2 łyżki oleju
  • 500g mąki pszennej pełnoziarnistej (najlepiej chlebowej, ale ja takiej jeszcze nie widziałam, dałam pszenną razową)
  • 100g mąki pszennej (najlepiej chlebowej, dałam zwykłą)
  • 2 łyżki mleka w proszku
  • 1 i 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka drożdży instant
Ziarna
  • po 3 łyżeczki: pestek dyni, słonecznika, maku, zrumienionego na suchej patelni sezamu
Sposób przygotowania

Składniki wkładamy do brytfanny automatu w podanej kolejności. Nastawiamy wielkość chleba średnią, wypieczenie skórki - dałam najmocniejsze. Program do wypieku chleba razowego. Pestki i ziarna dodajemy po upływie około godziny od nastawienia programu, gdy urządzenie daje ku temu sygnał dźwiękowy. Po końcowym wyrośnięciu dodatkowo obsypałam chlebek pestkami.

Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz