poniedziałek, 26 kwietnia 2010

Bułeczki maślane z suszoną żurawiną

Lubię wypróbowywać nowe przepisy na kolejne bułeczki. Ten wynalazłam w mojej dopiero co nabytej książce 'Den Store Bagebog 2' pod hasłem Najlepsze z Najlepszych. Zatem zakasałam rękawy i do dzieła:) W wersji oryginalnej nie ma żurawiny, to taki mój dodatek. Moje bułki trochę mi się rozjechały na blasze, następnym razem bardziej się przyłożę do proporcji składników.



Składniki na 24 małe bułeczki (ja upiekłam z małej porcji)
  • 600g mąki pszennej
  • 200ml mleka
  • 250g masła lub margaryny
  • 3 jajka
  • 50g drożdży świeżych
  • 45g cukru
  • 1 łyżeczka soli
Dodatkowo
  • suszona żurawina
Sposób przygotowania

Masło rozetrzeć z mąką, dodać cukier i sól. Drożdże rozprowadzić w ciepłym mleku (37st), dodać roztrzepane jajka i połączyć z mąką. Ewentualnie dorzucić suszoną żurawinę. Wyrobić gładkie i dość lepkie ciasto, miękkie. Odstawić przykryte do wyrośnięcia na ok.45 minut. Po tym czasie odgazować i uformować 24 bułeczki, najlepiej dłońmi pokrytymi olejem. Odstawić do wyrośnięcia na blasze wyłożonej papierem do pieczenia na kolejne 15 minut. Przed pieczeniem posmarować roztrzepanym jajkiem. Piec ok.10-12 minut na środkowym ruszcie w piekarniku nagrzanym do 220 st C (200 z termoobiegiem).

Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz