wtorek, 4 sierpnia 2009

Chleb ze "śruty" i zbóż z automatu

Kolejny wypiek na suchym zakwasie i z automatu według receptury z książki Pieczywo - smalce, masła, pasty, konfitury wyd. MUZA SA. Bardzo smaczny, na pewno jeszcze wrócę do tego przepisu. Zastanawiam się tylko nad nazwą, gdyż z niej wynika że powinno się użyć śruty, w składnikach wymieniono natomiast mąki (które akurat miałam). W konsekwencji mój wypiek ma inną fakturę niż ten który widnieje na kartach książki. Ale nazwy nie zmieniam, by pamiętać skąd ten przepis zaczerpnęłam.



Składniki na bochenek ok.1 kg (mój ważył ok. 800g po upieczeniu)
  • 290ml wody
  • 1 łyżeczka soli
  • 50ml octu (dałam ocet winny - trochę mniej niż zaleca przepis, resztę uzupełniłam wodą)
  • 100g mieszanki pestek słonecznika i nasion siemienia lnianego (dałam pół na pół)
  • ok.7,5g suchego zakwasu chlebowego
  • 200g mąki orkiszowej lub orkiszowej razowej
  • 240g mąki pszennej (typ 550)
  • 1 i 1/2 łyżeczki suchych drożdży
  • 1 i 1/2 łyżeczki ulubionych przypraw
Sposób przygotowania

W brytfannie automatu umieszczamy składniki w podanej kolejności. Program podstawowy, skórka o najmocniejszym wypieczeniu. Waga 1 kg.

Kliknij na obrazku aby powiększyć



Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz