piątek, 11 września 2009

Razowe pieczywo naan

Pierwszy raz spróbowałam pieczywa naan na naszych słonecznych wakacjach na Majorce. Przyznaję, że trafiliśmy tam do miejscowości bardzo zangielszczonej i trudno było dostać do jedzenia coś typowego dla tradycyjnej kuchni wyspy. A że angielskie jadło jest "bee" zwróciliśmy się w stronę kuchni indyjskiej równie szeroko reprezentowanej...i tak właśnie poznałam naan'y. Od tego czasu często je kupuję, jednakże tym razem pokusiłam się o przygotowanie własnych. Chciałam jednak zużyć zapasy mąki razowej, stąd też pomysł na pieczywo w tejże formie. Przepis pochodzi z książki "Kuchnia Świata" wyd. Arti.



Składniki
Zaczyn drożdżowy. Wszystko razem wymieszać, odstawić na kilka minut aż drożdże ruszą.
  • ok.10g drożdży instant
  • 2 łyżeczki cukru
  • 6 łyżek ciepłego mleka
Ciasto właściwe
  • 500g mąki (u mnie pszenna razowa)
  • 1 łyżka proszku do pieczenia (dałam mniej)
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 150ml mleka
  • 150ml jogurtu naturalnego
  • 1 lekko ubite jajko
  • 2 łyżki stopionego masła
  • nasiona cebuli do posypania (z braku pominęłam, naany posypałam suszoną cebulką)
Sposób przygotowania (ja ciasto zarobiłam w maszynie)

Połączyć mąkę, proszek i sól. Zrobić wgłębienie, w które wlać zaczyn drożdżowy, dodać pozostałe składniki. Wymieszać do uzyskania gładkiej masy. Chwilę wyrabiać ciasto. Odstawić do wyrośnięcia na ok. 1,5h. Wyrośnięte ciasto przełożyć na stolnicę, wyrabiać chwilę (ok .3 min.) po czym uformować dwa placki o średnicy 25 cm, można podzielić na trójkątne placki, ułożyć je na blaszce i obsypać ziarnami cebuli. Piec w rozgrzanym do 200 st. C piekarniku ok. 10-12 minut.

Kliknij na obrazku aby powiększyć



Smacznego!

0 komentarze:

Prześlij komentarz