poniedziałek, 20 lipca 2009

Wiejski chleb na suchym zakwasie z automatu

Przepis na ten wiejski chleb na suchym zakwasie zaczerpnęłam z książki "Pieczywo - smalce, masła, pasty, konfitury" wyd. MUZA SA. To mój pierwszy chleb z wykorzystaniem suchego zakwasu chlebowego, a dodatkowo przepis jest dostosowany do automatu do pieczenia chleba.



Składniki na 1 bochenek o masie ok.1 kg
  • 360ml wody
  • 2 łyżeczki soli
  • 1 łyżka stołowa przypraw do pieczywa (pominęłam)
  • 1/2 łyżki stołowej słodu żytniego (ewentualnie)
  • 15g suchego zakwasu chlebowego (kupiłam 100g-torebkę w sklepie ze zdrową żywnością)
  • 150g mąki żytniej razowej
  • 350g mąki pszennej (dałam mąkę orkiszową)
Dodatkowo dodałam uprażone pestki słonecznika do ciasta i na wierzch wyrośniętego chlebka

Sposób przygotowania

W brytfannie automatu umieścić kolejno wszystkie składniki. Podczas drugiego wyrabiania dodać uprażone pestki słonecznika. Program podstawowy, mocne wypieczenie skórki. Gdy chlebek wyrósł posypałam wierzch resztą uprażonych pestek słonecznika.

Kliknij na obrazku aby powiększyć



Smacznego!

5 komentarze:

IZA pisze...

Czy suchy zakwas aktywowalas w jakiś specjalny sposób? Ja zrobiłam zgodnie z przepisem i chleb zupełnie nie wyrósł

Anonimowy pisze...

Bo trzeba dodać drożdże,których niema w przepisie

Marika pisze...

A ile tych drożdży?

reve82 pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
reve82 pisze...

1 łyżeczka suchych drożdży

Prześlij komentarz